ÁLTALÁNOS UTAZÁSI SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A SUNI-PLUS Kft. / Meli Tours Utazási Iroda (1064 Bp. Izabella u. 65. tel.:061-332-8405),Adószáma: 12249051-2-42,Engedély száma:R-1642/98/1999, által szervezett külföldi utazásokra a Ptk. 6.254§,az utazási szerződésekről szóló 281/2008 (XI.28.) Kormány-rendelet valamint az alábbi feltételekben foglaltak az irányadók. Az általános utazási feltételek az utas és az Utazási Iroda közötti szerződés részét képezik.
- Az utazás megrendelésével, ill. a jelentkezés nyilvántartásba vételével és az előleg befizetésével létrejön az utas és az Utazási Iroda között az utazási szerződés. Ha az Utazási Iroda helyhiány vagy más ok miatt a jelentkezést csak feltételesen fogadja el, az utazási szerződés akkor válik hatályossá, ha az utast jelentkezésének feltétel nélküli elfogadásáról értesíti. Ezen értesítésig az utas jelentkezését bármikor visszavonhatja és az Utazási Iroda a befizetett előleget visszafizeti.
- Az utazás időtartamát, az egyes részszolgáltatások meghatározását, minőségét, a teljesítés módját és a részvételi díjat az Utazási Iroda tájékoztatója (programfüzet, stb.) tartalmazza. A közzétett adatokban esetleg történt változásokról az Utazási Iroda az utast tájékoztatni köteles. A fakultatív programok árát a részvételi díj nem tartalmazza, ezeket külön közli az Utazási Iroda. Ha a jelentkezés(foglalás) után az ügyfél az utazás időpontjára, céljára, a szállásra és a szállítás módjára nézve változtatást kér, az Utazási Iroda jogosult ezért újabb kezelési költséget felszámítani. Mindenfajta változtatás újbóli jelentkezésnek minősül és arra a visszalépés szabályai érvényesek.
- A részvételi díj az utazás meghirdetett programjában szereplő szolgáltatások árát, az Utazási Iroda eljárási díját, ill. szervezési költségét és az Áfa-t foglalja magában. Bel-vagy külföldi hatósági árváltozás, fuvardíj, valamint a valutaárfolyam megváltozása miatt az Utazási Iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 15 nappal a részvételi díjat felemelheti. Az áremelkedésről az utast értesítik. Ha a részvételi díj emelése a 10%-ot meghaladja és az utazással kapcsolatban jelentős változás következik be, akkor az értesítés kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül az utas díjmentesen elállhat a szerződéstől. Az elállást írásban kell megtennie.
- Az utazásra történő jelentkezéskor a részvételi díj 40%-a fizetendő előlegként, majd a fennmaradó összeget az utazás előtt 30 nappal kell befizetni. Ugyanakkor esedékes a jelentkezéskor megrendelt kapcsolódó szolgáltatások díjának kiegyenlítése is (baleset-biztosítás stb.). Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a hátralévő összeg kifizetése tárgyában külön értesítést nem küldünk. Amennyiben ezen feltételt az utas nem teljesíti, akkor a határidő lejárta után az Utazási Iroda a szerződést az utast terhelő költségtérítési kötelezettséggel felbontottnak tekinti akkor is, ha a foglalást már visszaigazolta. Amennyiben a jelentkezés az utazást megelőző 30. napon belül történik, a fenti díjak teljes összege a jelentkezéskor fizetendő be.
- Az utazáshoz szükséges útlevél beszerzéséről az utas gondoskodik. Az utas feladata a vízumok beszerzése is, melyekről azonban – külön költség felszámítása mellett – az Utazási Iroda gondoskodhat.
- Az utas köteles az utazásra vonatkozó jogszabályokat, előírásokat (útlevél-, vám-, és devizajogszabályok, egészségügyi előírások, stb.) betartani. Ezek elmulasztásából eredő károk és többletköltségek az utast terhelik. Ha az utast saját hibájából az utazás megkezdésétől követően jogszabályok megsértése miatt az utazásból kizárják, a befizetett részvételi díjból csak az igénybe nem vett és a külföldi partner által le nem számlázott szolgáltatások forint ellenértékére tarthat igényt. A részvételi díjban szereplő költségeket (közlekedés, idegenvezető stb.) és az Utazási Iroda szervezési díjának visszatérítését nem követelheti.
- Utazási Iroda nem köteles az utazási részvételi díj leszállítására, ha az utas valamely szolgáltatást saját elhatározásából vagy érdekkörében felmerült okból nem vette igénybe. Az Utazási Iroda a szálloda/apartman változtatás – legalább azonos kategóriájú elhelyezéssel- valamint a naponkénti programok átcsoportosításának jogát fenntartja.
- Az Utazási Iroda az utazáshoz szükséges legkisebb tervezett utaslétszám hiányában az utazás megkezdése előtti 15. napig a befizetett összeg visszafizetése mellett a szerződéstől elállhat. Rendkívüli esetekben az Utazási Iroda mentesül az utazási szerződés teljesítésétől, amennyiben az utazást vis major, háború, járvány, terrorizmus, sztrájk vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok befolyásolják, ezért és a szolgáltatások fenti okokból bekövetkezett elmaradásáért az iroda a felelősséget nem tudja vállalni és az ez okból jelentkező többletköltségek az utast terhelik.
Amennyiben az utas eláll a szerződéstől, ill. hatósági elutasítás (útlevél, vízum, stb.)
miatt nem vehet részt az utazáson, a részvételi díj alapján kötbér költségtérítésre kötelezett az utazás megkezdése előtt 35. napig történő lemondás esetén 5.000.-ft /foglalás kezelési költséget számít fel az iroda,
35-15 nap között a teljes részvételi díj 50%-a,
14-07 nap között a teljes részvételi díj 80%-a,
7 napon belül vagy lemondás nélkül 100% – a teljes részvételi díj szerint.
Egyes megrendeléseknél a lemondási feltételek eltérőek lehetnek, melyről a megrendeléskor tájékoztatót adunk! A teljes részvételi díjhoz hozzászámítandók a fakultatív szolg. (pl.: utazás).
- Ha az Utas hatósági orvos vagy kórház által igazolt utazásképtelenséggel járó, a jelentkezést követően fellépő betegsége miatt nem vehet részt az utazáson, vagy közeli hozzátartozója (házastárs, testvér, egyenes ági rokon, élettárs) halála miatt le kell mondania az utazást, a fenti költségeket a Biztosító – az általa közreadásra kerülő feltételekkel – magára vállalja, ha az Utas a jelentkezéskor megkötötte a sztornó biztosítást és akadályoztatását szabályszerűen bejelentette.
- Utazáskor Baleset-, Betegség-, és Poggyászbiztosítás köthető. Ha az Utas az utazás során megbetegszik, a felmerült és igazolt költségeket a Biztosító az utasbiztosítás keretében és feltételei szerint téríti meg.
- Az Utazási Iroda a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért akkor is felel, ha a szolgáltatást közreműködője (fuvarozó, szálloda, stb.) útján teljesíti. Ha az utazás nem a szerződés alapján teljesül, az Utazási Iroda köteles a részvételi díjat arányosan leszállítani és a szerződésszegéssel okozott, igazolt kárt megtéríteni. Mentesül kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszerű teljesítés érdekében úgy jár el, ahogyan azaz adott helyzetben elvárható.
- A szerződést kötő Utas maga helyébe másik személyt/személyeket nevezhet ki a szolgáltatások igénybevételére, amennyiben erről az Utazási Irodát időben értesíti, hogy az a szükséges módosításokat megtehesse. A csere lehetőségének fennállásának esetében a visszalépő Utast terheli a foglalási díj, valamint a csere miatt felmerülő egyéb költségek (posta, vízum stb.).
- Az utazás során az Utas által 3. személynek okozott kárért az Utas közvetlenül tartozik felelősséggel.
- Az utazás során felmerült problémát az Utasnak az Utazási Iroda képviselőjével vagy partner irodájával a helyszínen kell közölni. Az utazási szerződés hibás teljesítése esetén az Utasnak a kifogásait az utazás befejezését követő 8. napon belül az Utazási Iroda tudomására kell hozni, és a bejelentéshez csatolni a kifogásra okot adó cselekmény helyén a kísérővel vagy a szolgáltató (partneriroda) által felvett és igazolt dokumentumokat, jegyzőkönyveket. A közlés késedelméből eredő kár az Utast terheli.
- Az Utas poggyászának őrizetéről, felügyeletéről az utazás során az Utas gondoskodik, kivéve, ha azt továbbszállítás vagy megőrzés céljából az Utazási Iroda, vagy közreműködője átvette.
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997 évi(IV. törvény (fogytv) 17A& értelmében az utazásszervező tájékoztatja az utast, hogy a panaszügyintézés helye a vállalkozás székhelye. A fogyasztó a lakhelye/tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet, ha a panaszügyek rendezését az utazásszervező megkísérelte, de az nem járt eredménnyel. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Az Utazási Iroda által szervezett utazással kapcsolatos minden perben a felek alávetik magukat a Pesti Központi Bíróság kizárólagos illetékességének.
NYILATKOZAT
Alulírott, jelen szerződés aláírásával, az ÁFA tv206&(1)bekezdés c) pontja alapján ezúton nyilatkozom, hogy
– a szolgáltatást nem adóalanyként, vagy nem adóalanyi minőségben azaz utasként (magánszemély) veszem igénybe
– a szolgáltatást adóalanyként saját nevemben és javamra, tehát végső felhasználóként (azaz utasként)
veszem igénybe (cégnévre való számlázás, az utastól térítés nincs)
-a szolgáltatást adóalanyként saját nevemben, de más javára azaz nem utasként veszem igénybe (cégnévre való számlázás, a cég térítést kér az utastól, a teljes szolgáltatás +27% Áfa terheli.
Az utazást igénybevevő adózó mulasztási birsággal sújtható, ha valótlan nyilatkozatot tesz, vagy a nyilatkozatot elmulasztja. A Ptk.6.78(az általános szerződés feltétel szerződéses tartalommá válása(1) bekezdése jelentőségének ismeretében aláírásommal igazolom, hogy az utazási iroda szerződési feltételeit a szerződés megkötése előtt megismertem, annak tartalmát az utazásszervezővel egyedileg megtárgyaltam, az abban foglaltakat elfogadom.
A közvetített utak esetében mindenkor az adott utazásszervező Általános Utazási Szerződési Feltétele az irányadó, és utas aláírásával tekintjük elfogadottnak.